Victòria de la vaga de fam a Prosfygika
La comunitat autogestionada de Prosfygika, a Atenes, ha declarat una victòria temporal en la lluita contra els plans de desallotjament i reurbanització del barri. Dimecres passat, Aristotelis Chantzis i Suzon Doppagne van anunciar la suspensió de la vaga de fam que mantenien en defensa dels més de 400 habitants de Prosfygika. La decisió es va prendre en fer-se pública l’aprovació per part del govern municipal d’Atenes de l’aturada dels plans anunciats de desallotjament d’aquest històric barri autogestionat.
Celebració amarga
No obstant això, la notícia arriba en un moment d’extrema gravetat per la salut dels vaguistes. Chantzis, membre central del col·lectiu que va iniciar la vaga de fam el 5 de febrer, acumulava més de 140 dies en lluita. Suzon Doppagne, per la seva banda, s’havia sumat formalment a la vaga de fam l’1 de maig.
Pel que fa a Chantzis, els efectes han estat devastadors i continua ingressat amb un visible deteriorament del seu estat físic. Els metges de l’Hospital General Georgios Gennimatas van diagnosticar danys neurològics greus i desequilibris químics profunds derivats de la prolongada inanició. De fet, Chantzis continua ingressat a hores d’ara a l’UCI.
Repressió a les portes de l’UCI
D’altra banda, la Comunitat de Prosfygika denunciava divendres en un comunicat el setge policial a l’habitació de l’UCI on està ingressat Chantzis. Segons desvelen, agents de policia de paisà van intentar pressionar l’equip mèdic a la porta de l’habitació de Chantzis per obtenir informació de la seva situació clínica.
Malgrat les pressions, el personal sanitari no va accedir a donar cap informació del seu estat de salut. La Comunitat de Prosfygika recorda que aquestes actuacions estarien fora de tota legalitat per part de la policia grega. Davant d’aquests fets, s’han succeït les mostres de solidaritat, concentracions i manifestacions a Atenes.