Agressió homòfoba a un menor per un grup de joves a Mataró
Aquesta matinada, un noi de setze anys ha estat apallissat per un grup format per unes 10 persones amb crits homòfobs. Segons ha relatat la família, l’agressió s’ha produït a la ronda Sant Oleguer, en el context de les festes del barri de Vista Alegre de Mataró, quan aquest tornava amb un altre noi cap a casa.
El jove ha acabat amb un hematoma a la zona frontal del cap i contusions als colzes, avantbraç, genolls i esquena. Ha estat atès a l’Hospital de Mataró després dels fets, a quarts de tres de la matinada.
D’acord la mare, la seva orientació sexual ha estat el motiu de l’agressió. L’Observatori contra l’LGTBI-fòbia va registrar el 2025, 353 incidències per LGTBI-fòbia, un 11% més respecte al 2024. Aquesta ha estat la xifra més alta des que es recullen dades i el tercer any consecutiu que se superen les 300 incidències. Exemples en són l’agressió LGTB-fòbica a Lleida al febrer o l’acte del Col·legi de Metges en una jornada sobre salut mental.
El col·lectiu Mataró LGTBIQ+ ha expressat el seu suport al jove agredit i a la seva família, tot condemnant amb contundència aquests fets intolerables. A menys d’una setmana pel Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+ i a les vespres de les festes populars, el col·lectiu ha expressat que aquests «han de ser espais de convivència, diversitat i llibertat, garantint també que l’anada i la tornada a casa siguin segures. No acceptarem que l’odi i la violència condicionin la nostra llibertat».
Davant dels fets ocorreguts, tant familiars com veïns s’estan mobilitzant per organitzar una concentració com a mostra de rebuig.