Skip to main content
Un mitjà per la lluita de classes

Boom del mercat automobilístic valencià després de la DANA

Aquest creixement s’explica per la substitució els vehicles afectats per la DANA que va assolar València a finals d’octubre, deixant més de 120.000 vehicles sinistrats.
Boom del mercat automobilístic valencià després de la DANA


17 d’abril de 2025

El mercat automobilístic al País Valencià viu una recuperació sense precedents. Segons dades de l’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), la venda de turismes nous ha crescut un 15,1% el 2024 respecte a l’any anterior, amb 94.295 unitats venudes. Aquest impuls ha situat el territori com la tercera autonomia amb més vendes de vehicles, només per darrere de Madrid i Catalunya.

Aquest auge es deu al fet que moltes famílies han hagut de substituir els seus vehicles després dels danys provocats per la DANA del passat octubre, que va deixar més de 120.000 cotxes sinistrats. Així, el que ha estat una crisi humana i material profunda s’ha convertit en una oportunitat de negoci per a les grans empreses del sector, que han capitalitzat la necessitat d’aquestes famílies.

La reactivació econòmica s’ha produït enmig d’una forta tensió política entorn els fets d’aquell vespre negre. Diverses querelles i denúncies s’han interposat contra el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per possibles delictes com omissió del deure de socors i homicidi imprudent. Tot i que el Tribunal Superior de Justícia valencià ha rebutjat assumir el cas per ara, la investigació continua en mans dels jutjats d’instrucció, amb la possibilitat que Mazón acabi sent imputat si es troben indicis clars de responsabilitat.

Mentrestant, moltes localitats de l’Horta Sud, epicentre del desastre, continuen immerses en la reconstrucció, lluny encara de recuperar la normalitat. Als carrers on ara tornen a circular cotxes nous, hi continua planant el record del fang i de les pèrdues humanes.


Contingut relacionat